Thursday, May 20, 2010

that's what you get for waking up in kulim part 1


Assalamualaikum dan salam sejahtera..
walaupun lately aku dibelenggu oleh masalah masa depanku yang kian meruncing kucing,tapi aku masih sempat mencuri sedikit masa(jangan repot polis ye, nanti tangan aku kena potong) nak tulis blog yang bahasanya kurang indah ini. Biasalah, aku ni bukan pujangga sebab aku tak belajar sastera.

Ada la satu kisah ni, pada malam selepas taklimat atlit yang nak g kasukma kat rumah pengarah ni, kitorang lepak la kat depan dewan. Kebetulan pulak ada la budak matrix jamm lagu ape ntah kat dewan 2, mmg x sedap la, lari tempoh abes. Pastu ade le sorg dua membe aku ajak g pentas dewan nak tambah garam kat lagu yang dorg main tu. Time aku nak main gitar, dan-dan la plak budak matrix tu kata ada teknikal problem. Aduh, masalah tul. Takpe la, aku dgn membe2 aku pon chow la sebab bdk2 matrix kat pentas 2 dah buat muka sememe tempeyek dah.

Nak dipendekkan cerita, lepas kitorang blah dari pentas, kitorg lepak la depan dewan tgk orang main pingpong. Biasala, bila dah tengok orang bersukan mesti havoc tahap moto ex5 paip indu yang bising tu. Pastu datang la sorg mamat ni dengan rambut flat top dan muka kerasnya. Dia pon berkata" Apa buat bising ni? Tak nampak ke budak-budak matrix tengah stadi?" Pastu dia pon blah dengan muka ketatnya. Masalahnya memang kitorg x nampak budak matrix dok stadi 2, sebb 2 la kitorg bising. Pukimak btol spongebob tu. Dah la rmbut flat top, pastu buat tuduhan x berasas.

Bila dipendekkan cerita, x bes plak sebab cite ni panjang lagi.

Ditakdirkan nanti Kasukma tu kitorg perlu buat satu persembahan amal. Kitorg semua sepakat nak suro sorg awex yang bersuara lunak guru nanak ni buat performance untuk kmk. Kitorg senyap je taw, ada la dua tiga bersuara dengan volume paip lagenda standard. Pastu si sponge babi tu datang lagi kat kitorg, suro kitorg blah la tu jgak. PAstu sorg kawan aku bernama Abu(bukan nama sebenar) pon melenting. Lalu berlakulah pertengkaran lidah antara sponge bob dengan Abu. Sampai sumpah-menyumpah mak bapak dah level diorg. Memang dasat la Abu tu, sponge bob tu dah la cikgu matrix, boleh siap tengking2 lagi, main mak bapak pulak tu. Aku dah tengok mata spongebob tu dah merah, tunggu masa je tu. Pastu dia pon teriak sakan sambil beredar dari tempat kitorg dengan gaya larian pondan yang lepak kat tangga berdekatan kedai Ebony guitar. Memang lawok la sebab sume tu bukan betol pon. Yang betulnya kitorang pon blah la, dah kena halau boleh cangak bulu tunngu bapak lagi.

Sekian

No comments:

Post a Comment