Thursday, May 20, 2010

say no, let it go!

Assalamualaikum.
Sedang aku tengah menaip blog ini,sebenarnya aku tengah menyorok dari cikgu-cikgu matrix yang sangat bizibody dan tak reti nak cakap dengan nada pertuturan yang sopan apatah lagi dengan student Unikl kat sini. Ada la satu hari ni, budak-budak matrix tgh ada asembly and time tu aku ada slot mentor mantee. Aku cari la mentor aku bersama dua orang kawan aku ni, Ali dengan Timah(bukan nama sebenar). Mula-mula,kitorang bertiga ni nak naik la tangga dekat dengan dewan besar, pastu ada sorang cikgu ni tanya kitorang ni budak mana..tapi cara dia tanya macam dia tanya monyet yang tak paham bahasa Melayu. Isy, geramnya aku time tu..kitorang tiga pun tak jawab la,buat bodo je kat tuan monyet tu( Sun Wukong), sebab kitorang bukannya monyet. Nak dipendekkan cerita, kitorang tak jumpa mentor kitorang,so kitorang turun la tangga dan terjumpa balik Sun Wukong tu. Disebabkan mentor aku tu dok kat bilik guru atas bukit,aku ali dgn Timah kenalah cross dewan. Sun Wukong tu pon soal lagi kitorang macam dia tengah cakap dengan monyet bernama Seman kenapa kitorang dok merayau dan halang kitorang dari cross dewan. Aku,Ali dan Timah pon pergi la kat tempat Stadi yang berdekatan dengan Dewan sambil mulut kitirang tak berhenti-henti menyumpah Sun Wukong supaya badannya tertimbus di tanah selama 500 tahun seperti ang diceritakan dalam lagenda.Tengah kitorang menyumpah Sun Wukong tu, dia datang kat kitorang, Lepas tu dia halau kitorang,dia kata tak boleh lepak kat situ. What the Hell? What the Hell? Dia memang dah melampau la. Aku pun bangun terus cakap dengan dia apsal tak boleh duduk kat situ? Dia cakap ganggu perhimpunan. Aku pun cakap what da hey? Bukan aku buat tarian naga disusuli paluan gendang cina sampai boleh ganggu the fuckin assembly. Pastu Sun Wukong tu nak tampar aku, aku tampan. Pastu Ali sapot aku, dia sepak kepala Sun Wukong tu, tapi tak kena, SUn WUkong elak. Tengah-tengah Sun Wukong tu dok mengelak, aku pun ambil peluang tackle cikgu tu. Liat jugak cikgu tu nak jatuh. Pastu aku tolak cikgu tu pergi tiang sekuat ati aku. Pom!!! Kena, cikgu tu rebah. Aku dengan Ali pon sepak terajang cikgu tu sampai cikgu tak bermaya lagi. cewah! Sebenarnya aku dengan membe2 aku pon blah la sebab kena halau. Pastu cari jalan alternatif nak pegi bilik guru atas bukit.

No comments:

Post a Comment