Thursday, May 20, 2010

malas


Friday, September 18, 2009

malas
Current mood:malas
Category: Dreams and the Supernatural
Malas...
apa itu malas?
aku pun malas nak cerita....

Malas ni adalah satu penghalang yang paling besar dan hantu yang menghalang kita untuk berjaya. Aku pun seorang pemalas dan aku mengaku terang-terang bersama rasa sayang biarkanku terbang.
Malas telah menjadi banyak punca kegagalan aku dan aku still tak berubah sebab aku malas. Kalau aku tak malas, aku dah terbang belajar di Germany dan berjumpa Lukas Podolski dan bermain ski dengannya di Mount Gourmounski. Tapi, itu hanya kalau. Dan perkataan kalau itu selalunya digunakan oleh orang yang malas macam aku ni.

Aritu, lepas exam SD, time nak amik kupon koperasi bernilai jutaan ringgit( RM2 je) dekat mana tah,tempat tu aku xtaw nama dia ( fyi: kupon 2 aku pakai beli fruit cake yang dah basi, I'm going to sew you fucking bastard Koop! ), aku jumpa la kejap mentor aku kat skolah lama dulu,ayat dia memang dahsyat la, yang menyedarkan aku betapa malasnya aku. Dia kata aku ni genius,tapi aku ni malas. Time dia ajar aku dulu, dia ada perasan aku ni fast-learner, dan aku tak perasan pon. Aku ingat memang aku ni slow, tapi bila pikir-pikir balik, aku tak paham sebab aku tak concentrate apa yang orang kat depan tu bebelkan.

Nak menyesal pon tak guna. Aku ni banyak seribu dalih dari seribu guna. Orang kata, kegagalan itu adalah batu loncatan untuk kita berjaya. Masalahnya, batu mana boleh loncat.

Kepada para sahabatku yang membaca blog ini...
Aku ada serangkap pantun nak kasi.

Kupon Koop dua ringgit,
Kupon ditukar dengan roti,
Kalau anda suka menggigit,
Nanti anda patah gigi.

Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment