Thursday, May 27, 2010

Konspirasi Tak Nak Kalah

Konspirasi
Apakah itu konspirasi?
Konspirasi dalam Kamus Dewan Bahasa dan Pustaka ( macam tengok pulak ) bermaksud kerjasama antara manusia untuk membuat onar atau perkara-perkara mazmumah.
Konspirasi juga bermaksud satu perjanjian.

Apakah yang dimaksudkan dengan konspirasi tak nak kalah?
Konspirasi tak nak kalah bermaksud perjanjian antara manusia dan haiwan dalam cerita Nur Kasih supaya tidak kalah.
Seriously speaking with serious face and serious typing style. saya pun tidak tahu.
Apa yang saya tahu, saya tidak suka kalah.
Semua orang tidak suka.
Kalau ada orang suka kalah, memang dia letoi habis bak kata Pascal Sauvage " Person who likes losing is very damn letoi. "

Jadi sama-samalah kita berjuang untuk mengelak kekalahan. Jika engkau fikirkan ragu-ragu, kau hampiri kekalahan. Jadi, jangan fikir ragu-ragu.

Saya sekarang ini dalam proses untuk mengubah diri saya. Maksud saya untuk menukar cara hidup saya yang tidak ubah seperti orang yang kalah. Kalau saya nak menang, saya perlu buat cara orang yang menang.
Bila dah berjaya, bolehlah saya merealisasikan impian saya.
Nak tahu apa impian saya?
Tiada puisi atau lagu boleh menggambarkannya.
Saya hanya mahu minum secawan kopi arabica kegemaran saya di pergunungan Alps sambil ditemani yang tersayang yang tengah senyum kat saya dan melihat anak-anak saya seronok-ronok main salji. Thank you.



No comments:

Post a Comment